آموزش تعمیرات اسپیکر و آمپلی فایر

آموزش تعمیرات اسپیکر و آمپلی فایر

آموزش عیب یابی و  تعمیرات آمپلی فایر و تقویت کننده های صوتی

در خیلی از مجالس و اماکن جمعی سخن رانی هایی با موضوعات مختلف برگزار می گردد که اطلاعاتی را به مردم و به حاضرات می دهند مانند فناوری های جدید در علوم رایانه چه سخت افزاری  ویا نرم افزاری  و یا روش های جدید بازاریابی .چیزی که هایز اهمیت است این موضوع است که تعداد جمعیت و حاضران زیاد بوده و همین طور فضاهم بسیار بزرگ می باشد وبه همن دلیل نیاز است که صدای سخنران به گوش همه برسد. برای همین اگر دقت کرده باشید  فرد سخنران معمولا با استفاده از میکروفون صحبت می کند که صدای وی با بلندگو به گوش تمامی افراد و با وضوح بالا می رسد.

خب باید  بدانید چیزی که صدای سخنران را افزایش داده و همزمان کیفیت صدا  را به خوبی حفظ میک ند دستگاهی است به نام امپلی فایر که کار آن به صورت  کلی تقویت صوتی است.شما وقتی یک ورودی صدای عادی و یا کم دارید آن را به آمپلی فایر می دهید و آمپلی فایر نیز صدا را تقویت کرده و همزمان وضوع صوتی را نیز افزایش می دهد تا این صدا تقویت شده و به صورت رسا و بلند تر به گوش افراد برسد. اگر بخواهیم فرایند تقویت  صدا در آمپلی فایر را برای شما بازگو کنیم این بسیار طولانی است ولی برا اگاهی کلی به صورت خالاصه در اینجا بیان می کنیم.

  • در ابتدا صدا با استفاده از سوکت های ورودی به مدار اولیه که در اصطلاح امپ اولیه گفته می شود می رسد که این بخش گیرنده و هدایت و همچنین تقویت کننده ی اولیه است و یا پیش تقویت کننده
  • در مرحله ی بعدی صدا وارد بخش اصلی و نهایی تقویت می شود که معمولا در سیستم های جدید با استفاده از ترانزیستورهایی به نام IGBT کار تقویت صوتی انجام گرفته و بعد از عبور از مدار تصفیه که معمولا از IC های خاص و سلف  و …. تشکیل شده از نهایت از خروجی خارج شده و به این ترتیب ما این صدا را می شنویم که بلند و توقیت شده است.

خرابی ها و مشکلات 

آمپلی فایر یک دستگاه الکترونیکی است که از قضا دستگاهی حساس هم هست و اگر فشار بش از حد توانی به آن وارد شود باعث خرابی آن خواهد شد.هر آمپلی فایر با توان های مصرفی و ورودی و خروجی تعیین شده ای طراحی می گردد که اگر مقدار های ورودی و خروجی بیش از حد نرمال باشد باعث سوختن دستگاه خواهد شد. خیلی از افرادی که از آمپلی فایر استفاذه می کنند این موضوع را نمی دانند و معمولا با دستگاه خود به مشکل بر میخورند و امپلی فایر خراب میشود که به دلیل گران بودن آمپلی فایرهای بزرگ نمی توان اقدام به خرید ان کرد و بهترین و به صرفه ترین راه تعمیر دستگاه است که معمولا ارزان تر در می آید.برای همین منظور وقتی دستگاه خراب می شود صاحب آن به دنبال تعمیرگاهی خوب می گردد تا دستگاه را تعمیر کند.

باید بدانید که  سیستم آمپلی فایر سیستم راحتی نیست و هرکسی که کمی الکترونیک می داند نمی تواند به عیب یابی دستگاه آمپلی فایر بپردازد زیرا سازوکار های بسیار برای صحیح  و بدون نویز کار کردن دستگاه لازم است که یک تعمیر کار باید همه این موارد را بداند، با مقیاس ها اشنا بوده باشد و همچنین بتواند به درستی عیب یابی را انجام دهد. برای هممین منظور افرادی که می خواهند تعمیرات آمپلی فایر را انجام دهند بهتر  است که دوره های آموزشی عیب یابی و تعمیرات آمپلی فایر را به  صورت اصولی بیاموزند تا بتوانند بدون مشکل کار عیب یابی و تعمیرات را انجام دهند. برای همین منظور مرکز تعمیرات دوره های تعمیرات تخصصی آمپلی فایر را برگزار نموده است تا شما عزیزان بتوانید در فضایی کاملا عملی به گذراندن دوره بپردازید . دوره ی آموزشی تعمیرات آمپلی فایر در این مرکز به صورتکاملا عملی برگزار می گردد و به عبارتی کار آموزش به صورت  واقعی به عیبب یابی و تعمیرات آمپلی فایر ها می پردازند. در زیر به برخی از سرفصل های تعمیرات آمپلی فایر اشاره شده است :

  1. آشنایی با الکترونیک مقدماتی و آموزش الکترونیک
  2. آموزش روش تست و تعویض قطعات الکنترونیکی
  3. آشنایی با معماری و ساختار دستگاه آمپلی فایر
  4. آموزش عیب یابی بخش های مختلف آمپلی فایر
  5. آموزش عیب یابی از روی شماتیک
  6. اموزش عیب یابی و رفع مشکلات نویز 
  7. آموزش عیب یابی آمپلی فایرهای سوخته و خاموش
  8. آموزش عیب یابی و تعمیر بخش مدار پاور در امپلی فایر ها
  9. و……

سرفصل های  اشاره شده فقط بخشی از سرفصل های آموزشی این دوره بوده که شما خواهی گذراند . میت وانید برای اطلاعات کامل در باره ی این دوره و دیگر دوره ها با  شماره ی زیر تماس حاصل فرمایید.

تلفن تماس : ۰۲۱۶۶۹۰۴۲۰۲

آدرس مراجعه : تهران –میدان انقلاب-کارگرشمالی-خ نصرت-نرسیده به جمالزاده-پلاک۹۸-واحد۳
تلفن تماس:۰۲۱۶۶۹۲۲۳۷۹