آموزش تعمیرات لپ تاپ

آموزش تعمیرات لپ تاپ

آموزش تعمیرات لپ تاپ

چرا باید  تعمیرات لپ تاپ را یاد بگیریم ؟

آموزش تعمیرات لپ تاپالبته پاسخ این سوال به  این موضوع بستگی دارد که شما تصمیم دارید که وارد دنیای الکترونیک و کامپیوتر شوید و با تبدیل شدن به یک تعمیرکار حرفه ای پول پارو کنید ؟

دنیایی که امروزه  ما در آن زندگی میکنیم با الکترونیک و تجهیزات کامپیوتری یکی شده است و وابستگی همه ما به سیستم های کامپیوتری و الکترونیکی به حدی شده که دیگر هیچ کدام از ما نمی توانیم زندگی بدون این دستگاه ها را حتی تصور کنیم. بنابراین در وحله ی اول باید گفت که یادگیری کار با کامپیوتر از اصلی ترین مسائل در زندگی امروزی میباشد و فردی که نمی تواند با کامپیوتر کار کند قطعا از خیلی چیزها عقب خواهد ماند و برای همین بسیاری از مردم که تا چندوقت پیش کامپیوتر بلد نبودند به یادگیری ان روی آورده اند ، شما اگر توجه کنید خواهی دید که بیشتر آموزشگاه های آموزش کاربا کامپیوتر را بیشتر افراد مسن تر تشکیل داده تا کم سن و سال زیرا تمامی  بچه ها و نوجوانان امروزی به دلیل این که در محیطی دیجیتالی چشم باز میکنند خود به خود بسیاری از مسائل مربوط به کامپیوتر را میدانند.

ولی بخث تعمیرات و کارهای فنی بسیاربا مطلبی که در بالا به آن اشاره شد متفاوت است ، یعنی منظور از کار با کامپیوتر این است که فرد بتواند کارهای روزمره ی خود را  با کامپیوتر انجام دهد ولی این افراد صرفا تعمیرکار یک کامپیوتر نخواهند بود و کسی که میخواهد در حوزه ی تعمیرات کامپیوتر فعالیت داشته باشد باید  به دنبال یادگیری و به دست آوردن مهارت لازمه برود.و اما به دلیل این که امروزه لپ تاپ یکی از پر استفاده ترین نوع کامپیوترها می باشد به همین منظور در دانشگاه ها  توسط استاتید – دانشجویان و حتی عموم مردم بیشترین طرف دار را دارد و مورد استفاده در بخش های مختلف شغلی قرار میگیرد. بهتر است بدانید هر وسیله ای که مورد پذیرش جامعه قرار بگیرد و فروش بالایی داشته باشد قطعات نیازمند خدمات نیز خواهد بود خصوصا در رابطه با وسایل الکترونیکی و کامپیوتری زیرا این نوع دستگاه ها دچار مشکلات فنی میشوند که حتما باید به  دست یک تعمیرکار برطرف گردد و افراد عادی و به عبارتی کاربران نمی توانند خودشان کامپیوترشان را تعمیرکنند.

اگر شما نیز تصمیم گرفته اید که به یک  تعمیرکار حرفه ای در زمینه کامپیوتر تبدیل شوید ولی نمی دانید که چه تعمیرات چه نوع کامپیوتری را انجام دهید پیشنهاد ما به شما یادگیری تعمیرات لپ تاپ است، همان طور که گفته شد لپ تاپ ها بیشترین استفاده در جامعه و در بین افراد مختلف را دارند و دیگر کسی نیست که مدلی از لپ تاپ را نداشته باشد و برای همین تعداد لپ تاپ هایی که نیازمند خدمات فنی و تعمیراتی است بسیار بیشتر از هردستگاهی می باشد، در این میان اگر کسی عیب یابی و تعمیرات لپ تاپ را بتواند به خوبی انجام  دهد بازار کاری بسیار خوبی را برای خود در اختیار خواهد داشت که میتواند درآمد بسیار زیادی داشته باشد و این شغل نیز یک شغل آینده دار بوده که با توجه به بیشتر شدن استفاده کنندگان از لپ تاپ توجه مردم بیشترهم خواهد شد و هم چنین نیاز به وجود افراد متخصص در زمینه تعمیرات لپ تاپ بیش از پیش احساس میشود.

چگونه یک تعمیرکار ماهر در زمینه تعمیرات لپ  تاپ شوم ؟

یادگیری تعمیرات لپ تاپ

بعد از این که به سوال اول خود پاسخ داده اید ( این که چرا باید تعمیرات لپ تاپ را یاد بگیرم؟ ) حالا تصمیم خود را گرفته و میخواهید که تعمیرات لپ تاپ را یاد بگیرید ، سوال دومی که ذهن  شما را درگیر میکند این است که چگونه در زمانی کم تعمیرات لپ تاپ را به صورت اصولی و حرفه ای یاد  بگیرم  و بتوانم هر نوع لپ تاپی را تعمیرکنم؟ در ادامه ما به شما به صورت کامل توضیح خواهیم داد و هیچ نگران این مسئله نباشید.

یادگیری تعمیرات لپ تاپ کاری راحت ولی نه چندان راحت است ! لپ تاپ یک دستگاه الکترونیکی می باشد که ساختار درونی و به عبارتی برد الکترونیکی آن بر پایه ی اصول الکترونیک معماری  شده  و کار میکند، برای همین کسی که می  خواهد تعمیرات لپ تاپ را یاد بگیرد باید در ابتدا به الکترونیک تسلط یابد به این دلیل اولین چیزی که شما آموزش می بینید الکترونیک  است که مبحث الکترونیک به سه بخش اصلی شناخت  قطعات – عیب یابی و تست قطعات الکترونیکی و تعویض و یا برطرف سازی مشکلات قطعات الکترونیکی دسته بندی میشود که در ابن بخش شما به صورت کامل شناخت – عیب یابی و تست و برداشتن و نصب قطعات الکترونیکی  بر روی بردرا خواهید آموخت و به خوبی میتوانید تمامی قطعات الکترونیکی را تست کرده – آن ها را شناسایی کنید و در صورت خرابی قطعه معیوب را عوض کنید. در این جا ذکر یک مسئله الزامی است و آن این که الکترونیک دنیای بزرگی دارد و نمی توان در مدت کوتاهی به  همه جنبه های آن مسلط شد و از آن جایی که هدف یادگیری الکترونیک در این بخش تعمیرات است پس بسیاری از جنبه های پیشرفته ی الکترونیک به کار نخواهد امد و همان طور که گفته شد شما بایدفقط بتوانید قطعات را بشناسید و سپس تست کنید  و در صورت  خراب بودن تعویضض نمایید، پس نیازی نیست ترس به خودتان راه بدید همان طور که گفته شد بخش های طراحی مدار و مباحث بسیار پیشرفته ی الکترونیک  شامل این آموزش  نمی شود  خود درسی جدا و خارج از مسئله  ی تعمیرات لپ تاپ است.

بعد از تسلط بر الکترونیک و یادگیری آن به سراغ یادگیری تعمیرات لپ تاپ خواهیم رفت و این مرحله از شیرین ترین مراحل یادگیری در تعمیرات لپ تاپ می باشد که در ادامه به صورت تفکیک شده مهمترین سرفصل های آموزش  تعمیرات لپ  تاپ را برای شما آورده ایم:

در ابتدا شما را دعوت میکنیم که ویدئوی زیر را ببینید که روش باز کردن لپ تاپ Lenovo سری Tinkpad می باشد. 🙂

۱ – آشنایی با مدل های مختلف لپ  تاپ و پر طرف دارترین برندها در ایران و جهان

در این بخش که اولین جلسه در آموزش تعمیرات لپ تاپ می باشد شما با برندها و مدل های مختلف لپ تاپ و پر استفاده ترین آن ها در ایران و جهان را آشنا خواهید شد و تفاوت لپ تاپ های اصلی و بازار  مشترک را تشخیص خواهید داد و همچنین اشاره ای هم به تکنولوژی های ساخت و طراحی برندهای مختلف خواهیم داشت.

۲ – آشنایی با معماری و ساختار لپ تاپ و قطعات داخلی و بازو بست کردن لپ تاپ

در این بخش شما با معماری و ساختار درونی یک لپ تاپ و نحوه ی بازو بست کردن به خوبی آشنا خواهید شد،روش های اصولی باز کردن و بستن لپ تاپ، آشنایی و معرفی اجزای اصلی  مانند مادربرد لپ تاپ – پورت های ورودی و خروجی لپ تاپ – صفحه نمایش لپ تاپ – درایورهای لپ تاپ شامل DVD رام و HDD یا هارد دیسک در لپ تاپ – موس پد و کیبورد  لپ تاپ – نوع اتصالات داخلی و ماژول هایی مانند  بلوتوث و …. در این بخش قرار گرفته که بعد از گذراندن این فصل شما دیگر به خوبی تمامی اجزای لپ تاپ را خواهید  شناخت و به راحتی میتوانید بک لپ تاپ را باز کرده و تمامی اجزای ان را جدا کنید و مجددا قطعات را به درستی سوار کرده و لپ تاپ را به مانند روز اول ببندید.

۳ – تشریح مشکلات در لپ تاپ ها و نحوه ی عیب یابی

خب این بخش از مهمترین بخش در تعمیرات لپ تاپ می باشد، همیشه عیب یابی از مهمترین بخش در تعمیرات هر نوع دستگاه الکترونیکی است که شامل لپ تاپ هم هست. برای یک لپ تاپ مشکلات مختلف و زیادی ممکن است پیش آید  که برخی از این  ایرادات توسط خود  کاربر و به دلیل بی احتیاطی در استفاده پیش می آید و در برخی موارد  که خرابی به مشکلات فنی خود لپ تاپ مربوط می شود، در هر حال چیزی که کاربر از شمای  تعمیرکار میخواهد این است که لپ تاپ تعمیر شود و مثل روز اول بتوان با آن کار کرد و فرقی نمی کند که خود کاربر مشکل را برای لپ تاپ پیش آورده و یا خود لپ تاپ خراب شده است. همان طور که گفته شد مشکلات فنی بسیاری برای لپ تاپ ها پیش  می آید که شایع ترین آن ها داغ شدن  بیش از حد و گردش زیاد فن لپ تاپ – هنگ کردن های مداوم و کندی لپ تاپ –  ایجاد شدن خطوط و یا نقاط رنگی در صفحه نمایش و یا  سفید و سیاه شدن صفحه نمایش – از کار افتادن کیبورد و یا برخی از کلید های کیبورد – قطع شدن صدای خروجی لپ تاپ – کار نکردن پورت  های ورودی مانند USB لپ تاپ و یا خاموش شدن و روشن نشدن لپ تاپ از شایع ترین مشکلات است که بیشترین مراجعات را جهت تعمیرات دارند. جالب این که ممکن است یک نوع مشکل در دو لپ تاپ متفاوت دلایل متفاوتی داشته باشد  به عنوان مثال دو لپ  تاپ جهت تعمیرات  آمده که هر دو خاموش  است، بعد زا عیب یابی متوجه می شویم که دلیل خاموشی یکی سوختن مادربرد می باشد و دیگری  مدار تغذیه ، این عیب یابی صحیح و دقیق است که شما ار به سمت مشکل اصلی  خواهد کشاند و در این بخش از آموزش  به خوبی و قدم به قدم روش عیب یابی مشکلات مختلف لپ تاپ و به صورت کاملا عملی به شما آموزش داده خواهد شد. بعد از گذراندن این بخش آموزشی شما تسلط کافی بر عیب یابی هر نوع لپ تاپ را خواهی داشت و به راحتی میتوانید عیب و ایرادات لپ تاپ را پیدا کرده و آماده ی تعمیرات آن و رفع مشکل شوید.

۴ – تعمیرات و برطرف سازی خرابی و مشکلات لپ تاپ

در این مرحله شما  برطرف سازی  و روش های تعمیرات لپ تاپ را خواهید آموخت و یادخواهید گرفت که به چه شکل یک لپ تاپ را پس از عیب یابی و کشف مشکل تعمیرکنید. ممکن  است خود بخش مورد نظر قابلیت تعمیر را داشته باشد و یا  این که مجبور به تعویض قطعاتی در لپ تاپ شوید. مهارت در این بخش  از مهمترین  مسائل بوده و شما باید به دقت و بر تکیه بر دانشی که خواهید آموخت کار تعمیرات را انجام دهید.

۵ – تست و عیب یابی  بعد از تعمیرات

بعد از این که کار تعمیرات لپ تاپ را انجام داده اید و کار تعمیرات به اتمام رسیده است نمی توان فورا با مشتری تماس گرفت که برای بردن دستگاه خود مراجعه کند زیرا باید در ابتدا شما خودتان لپ تاپ را از هر نظر تست کنید که آیا مشکل دیگری وجود دارد و یا خیر و یا تعمیرات جوابگو بوده و توانسته مشکل را برای همیشه برطرف کند. برای همین باید خودتان بع دزا تعمیرات لپ تاپ را روشن کرده و به صورت  کامل تست نماید  تا در صورت بروز مشکل آن را برطرف کنید و تمامی مشکلات احتمالی بعد زا تعمیرات  سنجیده شود.

اطلاعات بیشتر در باره دوره ی  آموزش تعمیرات لپ تاپ : ۰۲۱۶۶۹۰۴۲۰۲

آدرس : تهران –میدان انقلاب-کارگرشمالی-خ نصرت-نرسیده به جمالزاده-پلاک۹۸-واحد۳
تلفن تماس:۰۲۱۶۶۹۲۲۳۷۹

همچنین جهت ثبت نام آنلاین میتوانید از فرم زیر استفاده کنید، بعد زا ثبت نام در فرم زیر کارشناسان ما در سریعترین زمان با شما تماس خواهند گرفت.

مشخصات فردی
وضعیت تحصیلات
اطلاعات تماس
دوره آموزشی