آموزش تعمیرات ماشینهای اداری

آموزش عیب یابی و تعمیرات دستگاه کپی – پرینتر اسکنر و…..

امروزه تعمیرات و کلا مشاغل فنی از دسته شغل های خوب و با درامد بالا می باشند که افراد برای مهارت آموزی و یادگیری تعمیرات انواع دستگاه ها اقدام می کنند تا بتوانند در این بازار پر هیاهو حرفی برای گفتن داشته باشند. مثائل فنی و تعمیراتی و همین طور عیب یابی ماشین آلات مکانیکی و الکترونیکی به حدی قلقی  و پیچیده شده که جدای از دانش در باره ی دستگاه خاصی و مهارت در تعمیرات باید خلاقیت بسیار زیادی  داشت تا بتوان با مشکلات بسیار عجیب تری که در آموزش ها هم وجود ندارد را نیز عیب یابی و برطرف کرد.

همان طور که میدانید مورد استفاده ترین دستگاه های زمان حال حاضر کامپیوتر ها هستند و دقت در انجام کار به همراه سرعت بالای انجام کار در رایانه ها بر کسی پوشیده نیست و خب خود این کامپیوتر ها برای انجام کارهای گوناگون نیازمند ابزارهای جانبی هستند که از دسته پر  استفاده ترین ابزارهای جانبی دستگاه هایی  نظیر پرینترها و یا همان چاپگرها – دستگاه های فتوکپی – دستگاه های اسکنر و…. می باشند که هر کدام کارایی خود را داشته  مورد نیاز هر اداره ای و سازمانی است.

به عنوان مثال وقتی شما می خواهید که یک پرونده را به صورت دیجیتالی در آورید و آن را در حافظه ی کامپیوتر ذخیره کنید به اسکنر نیازخواهید داشت تا اسناد را اسکن و به صورت های فایل های PDF و یا تصویر در کامپیوتر ذخیره کنید. در برخی مواقع هم برعکس این حالت ، یعنی نیاز است که پرونده ای را که در کامپیوتر موجود است را به  صورت فیزیک روی کاغذ داشته باشید که این کار را نیز پرینترهای رنگی و سیاه و سفید انجام می دهند. همه دستگاه هایی که نام برده شد به اصطلاح ماشین های اداری بوده که به دلیل استفاده زیاد از این ماشین آلات نیاز مند سرویس همیشگی و خدمات فنی هستند ، زیرا این ماشین آلات  دستگاه هایی مکانیکی – الکترونیکی بوده که دچار اشکالاتی می شوند که اگر برطرف نشوند از کار خواهند افتاد و برخی ایرادات نیز از همان لحظه های بروز باعث می شوند که دستگاه به درستی نتواند کار کند که میتوان به عدم کشیده شدن کاغذ اشاره کرد. به عبارتی وقتی یک پرینتر نتواند کاغذی را به  داخل برای چاپ بکشد خب مسلما چاپی هم صوررت نخواهد گرفت.

افرادی که میخواهند در بازارکار تعمیرات ماشین های ا داری مشغول به کار شوند باید دوره های آموزشی مربوطه را بگذرانند تا دانش مورد نیاز به همراه مهارت در عیب  یابی و تعمیرات انواع ماشین های اداری نظیر اسکنر ها – پرینتر – دستگاه های فتوکپی – دستگاه فکس – پول شمار و …. را به دست اورند ، همان طور غکه گفته شد به دلیل پیچیدگی این ماشین ها مهارت در تعمیرات آن ها بسیار مورد نیاز بوده و بدون مهارت بالا نمی تان حتی دستگاه را به درستی بازو بسته کرد.

در همین راستا مجتمع فنی ملی پایتخت با برگزاری دوره های آموزشی تعمیرات ماشین های اداری در تلاش است که دانش و مهارت لازم برای عیب یابی و تعمیرات  ماشین های اداری را به افراد علاقه مند آموزش دهد تا این افراد بتوانند در بازار کار مشغول به کار شوند. همان طور که در بالا اشاره شد مثال یک پرینتر دستگاهی مکانیکی الکترونیکی است که وقتی دچار ایراد می شود این خرابی می تواند مربوط به هر بخشی شود ولی به صورت تجربی باید گفت که خرابی دستگاه های چاپگر و کلا ماشین های اداری بیشتر مکانیکی بوده و تا  ۹۰ درصد ایرادات مربوط به بخش های مکانیکی و سنسورها می باشد.  مثال نکشیدن کاغذ توسط پرینتر می تواند یاراد از سنسوری باشد که بودن و نبودن کاغذ را به مین برردر گزارش میدهد تا سیستم کشش کاغذ در پرینتر عمل کند.

از دیگر مشکلات در چاپگرها می توان به مچاله کردن کاغذ در هنگام چاپ و خروجی و همچنین به چاپ بد و با خطوط اضافی اشاره کرد که خود همه ی این ایرادات دلایل مختلفی دارند که باید با یک عیب یابی  دقیق و کامل آن ها را تشخیص داده و برطرف نمود.

لازم به ذکر است که  دوره های تعمیرات ماشین های اداری در کار گاه های عملی و مجهز برگزار می گردد تا کار آموزان بتوانند به صورت عملی مشغول  عیب یابی شوند که این خود مهارت لازم را به فرد می دهد و همان طور که گفته شد مهارت در تعمیرات به اندازه ی دانش در مورد دستگاه و عیب یابی مهم است و از اصلی ترین هدف ما نیز دادن مهارت لازم در جهت تعمیرات دستگاه می باشد.

آموزش تعمیرات پرینتر های رنگی و سیاه و سفید

آموزش تعمیرات دستگاه فتوکپی 

آموزش تعمیرات دستگاه پول  شمار 

آموزش تعمیرات اسکنر

آموزش تعمیرات دستگاه فکس

و……   از جمله مباحث آموزشی در این دوره می باشد.

اطلاعات بیشتر : ۰۲۱۶۶۹۳۵۹۲۱

آدرس »لازم به ذکر است که کلیه تعمیرات در این مرکز برای همکاران گرامی با قیمت همکاری انجام خواهد پذیرفت و همچنین عزیزان از شهرستانها میتوانند کالای تعمیری خود را با پست سفارشی و یا تیپاکس جهت تعمیرات به این مرکز ارسال نمایند تا در اسرع وقت بتوانیم خدمتگزار مناسبی برای ایشان باشیم.
آدرس:تهران –میدان انقلاب-کارگرشمالی-خ نصرت-نرسیده به جمالزاده-پلاک۹۸-واحد۳
تلفن تماس:۰۲۱۶۶۹۲۲۳۷۹

می توانید جهت ثبت نام آنلاین از فرم زیر استفاده نمایید.

مشخصات فردی
وضعیت تحصیلات
اطلاعات تماس
دوره آموزشی