آموزش روت کردن گوشی

در این پست روش روت کردن گوشی های اندرویدی را یاد میگیرید.

در ابتدا میخواهیم در باره ی روت برای شما صحبت  کنیم که اصلا چرا لازم است گوشی خود را روت کنید و از معایب و مزیت های روت کردن گوشی موبایل نیز خواهیم گفت. درابتدا برای درک مفهوم روت بهتر است بدانید که روت کردن گوشی به معنی ایجاد دسترسی به فایل های سیستمی است که درحالت عادی نمی توان به فایل های سیستمی دسترسی پیداکرد خب البته افراد و کاربران عادی نیازی ندارند به فایل های سیستمی دسترسی پیدا کنند و داشتن دسترسی به فایل های سیستمی و ریشه ای توسط کاربران عادی حتی میتواند باعث بروز مشکلات و خرابی هایی شود. ولی افرادی که برنامه نویس هستند و یا کارشان طوری است که باید به فایل های سیستمی دسترسی کنند نیاز است که دستگاه موبایل خود را روت کنند. البته برای کاربران عادی هم برخی مواقع نیاز به روت پیدا میشودف مثلا برخی از نرم افزارها برای نصب و اجرا نیازمند روت کردن هستند که کاربران در این صورت باید گوشی خود را روت کنند.

مزایا و معایب روت کردن گوشی

مزایای روت کردن گوشی این است که اولا افرادی که در کار توسعه ی نرم افزارهای تحت اندرویدی و یا هرپلت فرمی برای گوشی های موبایل هستند به راحتی می توانند  با داشتن دسترسی به فایل های سیستمی کار خود را به بهترین شکل و بدون خطا و یا با خطای کمتری انجام دهند.همچنین از دیگر مزایای روت کردن این است که وقتی شما گوشی را خریداری میکنیدُ گوشی ها به صورت پیشفرض دارای برنامه ها و بازی هایی هستند که میتوان گفت برخی از آن ها هیچ گاه به درد بخور نبو و تا آخخر استفاده نخواهد شد و خب به حالت عادی نیز نمی توانیم این برنامه ها را پاک کنیم در حالی که وقتی گوشی را روت کنید خواهی توانست به راحتی از شر این برنامه های بی استفاده خلاص شوید.

برخی از اپلیکیشن ها نیز هستند که برنامه های مفیدی بوده و حتی برخی از نرم افزارهای امنیتی برای کارکرد صحیح و  نصب شدن و راه اندازی نیاز به دسترسی روت دارند که با روت کردن گوشی خود خواهی توانست از این برنامه ها تیز استفاده کنید که این هم از مزایای روت کردن گوشی موبایل است.

و اما معایب روت کردن گوشی این است که ممکن است شما در حین استفاده ناآگاه یه بخش از فایل های سیستمی را پاک کنید و یا یک برنامه ی کاربردی و مرود نیاز را . به عنوان مثال ممکن است اشتباها برنامه ی مربوط به دوربین را پاک کرده و در نتیجه دوربین از کار بیفتند.

دومین ایراد در روت کردن گوشی این است که گرانتی آن باطل می شود.در هنگام روت کردن گوشی اگر عملیات روت موفق نباشد گوشی بلریک شده و دیگر بالا نخواهد آمد.آسیب پذیری و خرابی نرم افزاری گوشی و ضعف در برابر بدافزارها و ویروس ها از دیگر معایب روت کردن گوشی موبایل است هرچند برخی از نرم افزارهای امنیتی خود نیازمند روت کردن هستند تا بتوانند به درستی کار کند.

و اما روش روت کردن گوشی

در ابتدا بهتر است بدانید که روت کردن با نرم افزارهای مخصوص این کار انجام می شود که دوتا از معروف ترین به نام های iroot و king root هستند که هردو  نرم افزارهایی قدرتمندی برای روت کردن هستند.که در اینجا ما با نرم iroot کار میکنیم.

در ابتدا می توانید نرم افزار iroot را از این لینک دانلود کنید. سپس این نرم افزار را در ویندوز خود نصب کنید.و بعد از نصب  نیز گوشی موبایل خود را با استفاده از کابل دیتا به کامپیوتر متصل نمایید. توجه داشته باشید که باید درایور گوشی و یا تبلت شما روی کامپیوتر نصب بوده باشد تا کامپویتر بتواند دستگاه شما را شناسایی کند در غیر این صورت نرم افزار روت نمی تواند به گوشی متصل باشد  و آن هم به دلیل عدم  شناسایی موبایل و یا تبلت توسط کانپیوتر است .

بعد از اتصال کابل به گوشی و از طرفی به کامپیوتر و شناسایی گوشی شما توسط کامپیوتر ُ وارد منوی تنظیمات گوشی خود شده و به بخش abiout  بروید و در این بخش به دنبال گزینه ای به نام های Developer Option و یا debugg option و یا usb debugg   بگردید ( در برخی از گوشی ها این گزینه ها در خارج از about قرار دارند).

بعد ازدیدن ییکی از گزینه های بالا  وارد آن شده و گزینه ای به نام usb debugg را تیک بزنید و درجواب پیغام تایید کنید.در این حین و در حالی که گوشی شما توسط کابل به کامپیوتر متصل است و تنظیمات بالا را انجام داده اید کامپیوتر را  نیر به اینترنت متصل کنی دتا در صورت قدیمی بودن درایور گوشی و یا تبلت شما نرم افزار iroot بتواند به صورت خود کار درایور  را دانلود کند.

بعد از  این که این کار را انجام دادید نرم افزار iroot به صورت خود کار و فقط یا یک  کلیک که آن هم دکمه شروع عملیات رورت است ُ دستگاه شما را روت خواهد کرد.

هشدارها !

توجه داشته  باشید که در هنگام روت  و در زمانی که گوشی در حال روت شدن است به هیچ عنوان به کابل برخورد نداشته باشید  و یا کاری که میتواند منجر به قطع شدن ارتباط گوشی با کامپیوتر شود را انجام ندهید. همچنین سرعت اینترنت شما نیز باید در وضعیت خوبی باشد زیرا قطع شدن اینترنت نیز باعث عدم موفقیت روت شده و گوشی شما آسیب جدی ببیند.

همچنین در هنگامی که در حال روت کردن هستید حتی اگر گوشی شما نیز زنگ بخورد و یا پیام دریافت کند باعث عدم موفقیت روت شده و گوشی شما برک میشود و دیگر آن گوشی نمی تواند مورد استفاده قرار گرفته و کلا خراب می شود. راه حل این است که قبل از شروع عملیات روت گوشی خود را در حالت هواپیما قرار دهید تا در زمان عملیات روت آز شبکه خارج بوده باشید تا وسط روت کردن زنگ نخورده و یا پیام نیاید که باعث خرابی و عدم موفقیت عملیات شود. لطفا تمامی موارد هشدارهای گفته شده را جدی بگیرید و حتی یکی از کارها را جا نیندازید و مهم بشمارید زیرا عدم انجام هر کدام همان طور که گفته شد باعث میشود که دیگر گوشی شما برای همیشه خاموش شود.

مرکز تعمیرات و اموزش تعمیرات گوشی های موبایل

تلفن تماس : ۰۲۱۶۶۹۳۵۹۲۱

آدرس :لازم به ذکر است که کلیه تعمیرات در این مرکز برای همکاران گرامی با قیمت همکاری انجام خواهد پذیرفت و همچنین عزیزان از شهرستانها میتوانند کالای تعمیری خود را با پست سفارشی و یا تیپاکس جهت تعمیرات به این مرکز ارسال نمایند تا در اسرع وقت بتوانیم خدمتگزار مناسبی برای ایشان باشیم.
آدرس:تهران –میدان انقلاب-کارگرشمالی-خ نصرت-نرسیده به جمالزاده-پلاک۹۸-واحد۳
تلفن تماس:۰۲۱۶۶۹۲۲۳۷۹