آموزش تعمیرات پرینتر

آموزش تعمیرات پرینتر

آموزش تعمیرات چاپگر ( پرینتر ) 

استفاده از کامپیوترها در زمان حال حاضر به یکی از اجتناب ناپذیرترین کارها است زیرا ما نیاز به سرعت بسیار بالا و همچنین دقت بسیار بالا در انجام کارها داریم که این امر به وسیله ی کامپیوتر ها امکان پذیر است. کامپیوتر ها وسیله هایی هستند که ورودی گرفته و بعد ازز پردازش نتیجه ( خروجی ) را ارائه می دهند. خب ورودی  های کامپیوتر ها اگر دوره های ICDL را گذرانده باشید میدانید که ابزارهایی مانند کیبورد – موس – اسکنر – میکروفون و… می باشند و خروجی هم دستگاه هایی نظیر اسپیکر – مانیتور – چاپگرها و … هستند.

حرف ما در این جا درباره ی چاپگرها می باشد که در دسته ی دستگاه های خروجی قرار گرفته اند و ما می توانیم با استفاده از آن ها مطالب و فایل های تصویری و متنی که در رایانه به صورت دیجیتال نگهداری می شوند را بر روی کاغذ چاپ کنیم و به صورت فیزیک در بیاوریم. دستگاه های چاپگر که پرینترها از اصلی ترین های آن و همچنین شناخته شده ترین ها است خود نیز دستگاه حساسی است که بااید در استفاده از آن ها بسیار احتیاط کرد ، چون پرینترها و کلا همه ماشین های اداری دستگاهی الکترونیکی مکانیکی هستند که دارای اجزا بیشتری بوده و فقط این یک دسته بندی برای جمع بندی می باشد. وقتی یک پرینتر خراب می وشود تعمیرکردن ان مستلزم پیدا کردن ایراد است. مشکلات بسیار زیادی ممکن است برای پرینترها پیش بیاید که می توان به خرابی برد تغذیه که باعث خاموشی دستگاه می شود  ، عدم کشیدن کاغذ ف مچاله کردن کاغذ ، وجود صدای های آزار دهنده در هنگام کار و …. اشاره کرد.

افرادی که می خواهند تعمیرات پرینتر را اموزش ببینند باید با صبر و حوصله  با راهنمایی و تدریس استاد دو نه به دونه سرفصل ها را پاس کنند و بهترین نوع اموزش تعمیرات هر نوع دستگاه فنی کار کردن عملی است. به همین دلیل است که دوره هایی که در این مرکز برگزار می شود کاملا عملی بوده و این باعث می شود کار آموز به صورت عملی با دستگاه درگیر شود تا بتواند علاوه بر دانش مورد نیاز مهارت را نیز بیاموزد. زیرا همان طور که احتمالا میدانید مهارت و دانش دو چیز مجزا ولی مکمل یکدیگرند که با د هر دو وجود داشته باشد و یک فرد تعمیرکار هر دو را داشته باشد تا بتواند یک دستگاه حساس و پیچییده مثل پرینتر را به خوبی عیب یابی و رفع عیب کند. به دلیل این که پرینترها دارای بخش های زیاد مکانیکی هستند عیب یابی آن ها فقط الزاما به صرت الکترونیکی نیست و تعمیرکاران ماشین های اداری باید آماده ی عیب یابی های مکانیکی باشد.

می توان گفت بیشترین ایرادی هم که پرینترها پیدا میکنند نیز مربوط به سنسورها و بخش  های مکانیکی می باشد که اگر شنیده باشید و یا دیده باشید یا کاغذ گیر میکند و یا کاغذ نمی کشد و یا کاغذ را بعد از چاپ مچاله می کنند که همه این ایرادات یاد شده مکانیکی بوده و باید بخش مکانیکی پرینتر عیب یابی و تعمیر گردد.

در زیر نیز به مهم ترین سرفصل های تعمیرات پرینتر اشاره میکنیم :

  1. آشنایی با پرینتر های مختلف در بازار
  2. آموزش و آشنایی با معماری پرینتر
  3. آشنایی با سنسورهای و روش های عیب یابی سنسورها 
  4. آموزش باز و بست کردن صحیح و اصولی پرینتر
  5. آموزش عیب یابی مشکلات و گیر کردن 
  6. آموزش رفع مشکلات نکشیدن کاغذ
  7. آموزش برطرف کردن گیر کردن کاغذ
  8. آموزش عیب یابی سنسورهای تونسر و کاغذ
  9. آموزش رفع مشکلات Developer
  10. آموزش برطرف کردن مشکل هنگ کردن دستگاه
  11. و…

البته سرفصل های آموزش عیب یابی و تعمیرات پرینتر بسیار بیشتر از این تعداد است که ما در این جا به صورت خلاصه فقط به شایع ترین مشکلات اشاره کرده و سرفصل ها را معرفی کردیم. می توانید برای اطلاعات بیشتر می توانید با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید.

تلفن های تماس : ۰۲۱۶۶۹۰۴۲۰۲ – ۰۲۱۶۶۹۳۳۲۳۷

آدرس » لازم به ذکر است که کلیه تعمیرات در این مرکز برای همکاران گرامی با قیمت همکاری انجام خواهد پذیرفت و همچنین عزیزان از شهرستانها میتوانند کالای تعمیری خود را با پست سفارشی و یا تیپاکس جهت تعمیرات به این مرکز ارسال نمایند تا در اسرع وقت بتوانیم خدمتگزار مناسبی برای ایشان باشیم.
آدرس:تهران –میدان انقلاب-کارگرشمالی-خ نصرت-نرسیده به جمالزاده-پلاک۹۸-واحد۳
تلفن تماس:۰۲۱۶۶۹۲۲۳۷۹